୧⍤⃝符笙未楔

人在摆烂,不喜勿扰
感谢喜欢与支持

《追风筝的人》中英摘抄(一)

 You can't love a person who lives that way without fearing him too.

你不能无所畏惧的爱一个以那种方式生活的人。

-----

Nothing that you remember has survived. Better to forget.

你记忆中的一切都不在了,还是忘掉比较好。

-----

Whatever's going on, you should deal with it before too long. Take care not to let these things fester. Time will only make it worse.

不管是什么事情,你应该尽快处理好,避免事态恶化,时间只会让事情变得更糟。

-----

War doesn't negate decency.

战争无法消灭高尚的情操。

-----

For you,thousand times over.

为你,千千万万遍。

-----

Children aren't colouring books. You don't get to fill them with your favourite colors.

孩子不是图画练习册,你不能随心所欲地涂上你喜欢的颜色。

-----

I dream that my son will grow up to be a good person, a free person. I dream that someday you will return to revisit the land of our childhood. I dream that flowers will bloom in the streets again...and kites will fly in the skies!

我梦到了我的儿子会成长为一个好人,一个拥有自由意志的人;我梦到了有一天,你会回到我们童年玩耍的这片土地,故地重游;我梦到了鲜花再次在街道上盛开……天空满是色彩斑斓的风筝!

-----

That was a long time ago, but it's wrong what they say about the past, I've learned, about how you can bury it. Because the past claws its way out. Looking back now, I realize I have been peeking into that deserted alley for the last twenty-six years.

许多年过去了,人们说陈年旧事可以被埋葬,然而我终于明白这是错的,因为往事会自行爬上来。回首前尘,我意识到在过去二十六年里,自己始终在窥视着那荒芜的小径。

-----

"There is a way to be good again". I looked up at those twin kites. I thought about Hassan. Thought about Baba. Ali. Kabul. I thought of the life I had lived until the winter of 1975 came and changed everything. And made me what I am today.

"那儿有再次成为好人的路。"我抬眼看看那比翼齐飞的风筝。我忆起哈桑。我缅怀爸爸。我想到阿里。我思念喀布尔。我想起曾经的生活,想起1975年那个改变了一切的冬天。那造就了今天的我。

-----

After the movie had started, I heard Hassan next to me, croaking. Tears were sliding down his cheeks. I reached across my seat, slung my arm around him, pulled him close. He rested his head on my shoulder. "He took you for someone else,”I whispered. "He took you for someone else.”

我在黑暗中听到坐在身边的哈桑低声啜泣,看到眼泪从他脸颊掉下来。我从座位上探过身去,用手臂环住他,把他拉近。他把脸埋在我的肩膀上。“他认错人了,”我低语,“他认错人了。” 

--------------------

(二) 

评论(4)
热度(626)
  1. 共96人收藏了此文字
只展示最近三个月数据