୧⍤⃝符笙未楔

人在摆烂,不喜勿扰
感谢喜欢与支持

《海上钢琴师》台词摘抄

We laughed and kept saying"see u soon",but inside we both knew we'd never see each other again.

我们笑着说再见,却深知再见遥遥无期。

-----

It wasn't what I saw that stopped me, Max. It was what I didn't see. You understand that? What I didn't see. In all that sprawling city there was everything except an end.

阻止了我的脚步的,并不是我所看见的东西,而是我所无法看见的那些东西。你明白么?我看不见的那些。在那个无限蔓延的城市里,什么东西都有,可惟独没有尽头。 

-----

Not everybody could sail the ocean, but still we could share this dream. 

不是每个人都能成为销魂的船长,但都可以让梦想远航。

-----

You are infinite.And on this keys,the music that you can make is infinite. 

音乐是在有限的在琴键上,奏出无限的音乐。

-----

Moonlight city. You just couldn't see an end to it. It wasn't what I saw that stopped me, Max. It was what I didn't see. 

偌大的城市,绵延无尽。并非是我眼见的让我停住了脚步,而是我所看不见的。你能明白吗?

-----

You're never really done as long as you have a good story and some one to tell it to.

只要你有一个好故事和一个可以倾诉的人,你就永远不会完蛋。 

-----

Land? Land is a ship too big for me. It's a woman too beautiful; it's a voyage too long, a perfume too strong. It's a music I don't know how to make.

陆地?陆地对我来说是一艘太大的船,一个太漂亮的女人,一段太长的旅行,一瓶太刺鼻的香水,一种我不会创作的音乐。 

-----

After all, I don’t exist for anyone. 

反正,世间没人记得我。

-----

In all that sprawling city, there was everything except an end. There was no end. 

连绵不绝的城市,什么都有,除了尽头,没有尽头。

-----

You played put your happiness, but on a piano that was not infinite! I learned to live that way。 

在有限的钢琴上,我自得其乐,我过惯那样的日子。

评论(3)
热度(1281)
  1. 共169人收藏了此文字
只展示最近三个月数据