୧⍤⃝符笙未楔

人在摆烂,不喜勿扰
感谢喜欢与支持

《怦然心动》台词摘抄(二)

(一) 

--------------------

A painting is more than the sum of its parts. A cow by itself is just a cow. A meadow by itself is just grass, flowers. And the sun peeking through the trees is just a beam of light. But you put them all together and it can be magic.

一幅画不是众多物件简单拼凑而成的。牛只是一头牛,草地也只有青草和鲜花,而穿过树枝的阳光也仅仅只是一束光,但如果将它们放到一起,就会产生魔一般的魅力。

-----

The next thing I know, he's holding my hand and looking right into my eyes. My heart stopped. Was this it Would this be my first kiss.

接下来,我所知道的就是,他紧紧握住我的手,与我深情对视。我的心跳停止了。就要来了吗?我的初吻就要来了吗?

-----

One's character is set at an early age. I'd hate to see you swim out so far you can't swim back.

从小看到老,我可不愿看到你做边城浪子回不了头。

-----

The way she talked about what it felt like to be up in that tree to be held above the earth, brushed by the wind. Who in junior high talks like that This weird feeling started taking over in the pit of my stomach and I didn't like it.

她说起那种置身树梢的感觉时说就像被高高举起,微风拂面。哪个初中生会说出这样的话呢?这种怪怪的感觉在我胃里翻腾,我不喜欢这种感觉。

-----

I guess it's something about his eyes.Or maybe his smile.

我想是因为他那双眼睛,或者是他的微笑。

-----

I blessed a day I found you.

感谢上天让我遇到你。

-----

You're just visually challenged.I feel sorry for you.

我只是心生嫉妒,我为你难过。

-----

I never want you to forget how you felt when you were up there.

希望你能将树梢的美好时光永存心底。

-----

Somehow the silence seemed to connect us in a way,that words never could.

有时沉默对我们而言,无声胜有声。

-----

And once I could look at it without crying,I saw more than the tree and what being up there meant to me.

直到有一天看着它,我不再泪眼朦胧,我领悟到了更深层的寓意。

评论
热度(201)
  1. 共30人收藏了此文字
只展示最近三个月数据