୧⍤⃝符笙未楔

人在摆烂,不喜勿扰
感谢喜欢与支持

《神探夏洛克》台词摘抄(二)

(一) 

--------------------

The grit on the lens, the fly in the ointment.

白璧微瑕,美中不足。

-----

The thrill of the chase, the blood pumping through your veins, just the two of us against the rest of the world.

追寻罪犯的快感令人血脉喷张,我们两人对阵整个世界。

-----

The one person he thought didn't matter at all to me was the one person that mattered the most.

在他眼中那个对我来说最无足轻重的人,其实是对我最重要的人。

-----

John, I am a ridiculous man. Redeemed only by the warmth and constancy of your friendship.

约翰,我是个荒谬的人,却被你的热情和对友谊的忠贞拯救了。

-----

The problems of your past are your business. The problems of your future are my privilege.

你的过去我不愿过问,那是你的事情;你的未来我希望参与,这是我的荣幸。

-----

All lives end,all hearts are broken.Caring is not an advantage!

生命终有尽头,人心终要破碎,太在意可不是什么优点!

----

You want to hide a tree, then a forest is the best place to do it.

如果想隐藏一棵树,森林就是绝佳的地点。

-----

There is no perfect crime in the world.

世界上没有完美的犯罪。

-----

Do you know the big problem with a disguise,Mr Holmes? However hard you try, it's always a self-portrait.I think you're damaged, delusional and believe in a higher power. In your case, it's yourself.

你知道化装术的最大弱点在哪吗?不管多么努力都只能描绘出一幅自画像。我觉得你深受创伤妄自尊大,崇尚某种强力。对你来说,那就是你自己。

-----

Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

别把人变成英雄,约翰。英雄并不存在,就算存在,我也不在其列。

评论(1)
热度(146)
  1. 共18人收藏了此文字
只展示最近三个月数据